TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası ile Jeoloji Mühendisliği Bölüm Başkanlıkları arasında 22 Şubat 2022 tarihinde çevrim içi olarak 2022 yılı birinci Eğitim Eşgüdüm Kurulu Toplantısı gerçekleştirildi.
Toplantı; açılış ve bilgilendirme, jeoloji mühendisliği bölümlerine 2021-2022 yılında alınan öğrenci sayıları, jeoloji mühendisliği bölümlerinde temel (çekirdek) eğitimin olma(ma)sı sorununun değerlendirilmesi, jeoloji mühendisliği bölümlerinde ana bilim dallarının geleceği (olmalı mı, olmamalı mı?), jeoloji mühendisliği bölümlerinde akreditasyon ve önemi ile jeoloji mühendisliği bölümlerinin toplumun yerbilimleri konusundaki rolü gündemi ile toplandı.
Yönetim Kurulu Başkanımız Hüseyin Alan gündem çerçevesinde kurul üyelerine; “Odamız ile Jeoloji Mühendisliği Bölüm Başkanlıkları arasında başta eğitim programları olmak üzere Jeoloji Mühendisliği eğitimine yönelik her konuda işbirliğini arttırmak, ulusal ve uluslararası düzeyde araştırma, inceleme, plan ve program hizmetlerine ilişkin çalışmaların verimli ve etkili bir biçimde yürütülmesini sağlamak, Oda ile gerek bölüm başkanlıkları gerekse Yüksek Öğrenim Kurulu ve ilgili bakanlıklar arasında işbirliği ve koordinasyonu geliştirmek üzere oluşturulan kurulumuzdan önemli beklentilerin olduğunu ifade ederek günümüzde; hem bölüm öğretim üyelerinin, hem öğrencilerin, hem de meslektaşlarımızın bölüm başkanlıklarımızdan beklentileri olduğuna vurgu yaparak, bunların, birkaçını sizlerle paylaşmak istiyorum" dedi.
Bu kapsamda;
ilişkin beklenti ve değerlendirmelerini paylaşarak, bu kapsamda Eğitim-Eşgüdüm Kurulumuzun sorunlarımızın büyüklüğünü de dikkate alarak daha sık bir araya gelip bunları çözme konusunda irade ortaya koyması gerektiğini belirtti.
Yönetim Kurulu Başkanımızdan sonra söz alan ve Eğitim-Eşgüdüm Kurulu`nun Sekretaryasını yürüten Prof. Dr. Cüneyt Şen; 2021 yılında yerbilimlerinde öğrenci olan bölümlerin durumlarına ilişkin karşılaştırmalı bir sunum yaptı. Söz konusu sunum ardından gündemde yer alan diğer konulan bölüm başkanlarımız tarafından değerlendirildi.
Yapılan değerlendirmelerden sonra, jeoloji mühendisliği eğitimi konusunda bir çekirdek/temel eğitim müfredatının oluşturulması için bir önceki toplantıda oluşturulan komisyonun çalışmalarını tamamlaması ve bir sonraki toplantıda konunun kurulun değerlendirmesine sunulmasından sonra buna ilişkin bir çalıştayın gerçekleştirilmesi kararı alındı.
Okunma Sayısı: 3258