TMMOB Odalar 23 Kasım 2024, Cumartesi

TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası ile Jeoloji Mühendisliği Bölüm Başkanlıkları arasında 22 Şubat 2022 tarihinde çevrim içi olarak 2022 yılı birinci Eğitim Eşgüdüm Kurulu Toplantısı gerçekleştirildi.

Yayınlayan Birim: GENEL MERKEZ
Yayına Giriş Tarihi: 25.02.2022
Güncellenme Zamanı: 11.03.2022 10:19:19

TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası ile Jeoloji Mühendisliği Bölüm Başkanlıkları arasında 22 Şubat 2022 tarihinde çevrim içi olarak 2022 yılı birinci Eğitim Eşgüdüm Kurulu Toplantısı gerçekleştirildi.

Toplantı; açılış ve bilgilendirme, jeoloji mühendisliği bölümlerine 2021-2022 yılında alınan öğrenci sayıları, jeoloji mühendisliği bölümlerinde temel (çekirdek) eğitimin olma(ma)sı sorununun değerlendirilmesi, jeoloji mühendisliği bölümlerinde ana bilim dallarının geleceği (olmalı mı, olmamalı mı?), jeoloji mühendisliği bölümlerinde akreditasyon ve önemi ile jeoloji mühendisliği bölümlerinin toplumun yerbilimleri konusundaki rolü gündemi ile toplandı.

Yönetim Kurulu Başkanımız Hüseyin Alan gündem çerçevesinde kurul üyelerine; “Odamız ile Jeoloji Mühendisliği Bölüm Başkanlıkları arasında başta eğitim programları olmak üzere Jeoloji Mühendisliği eğitimine yönelik her konuda işbirliğini arttırmak, ulusal ve uluslararası düzeyde araştırma, inceleme, plan ve program hizmetlerine ilişkin çalışmaların verimli ve etkili bir biçimde yürütülmesini sağlamak, Oda ile gerek bölüm başkanlıkları gerekse Yüksek Öğrenim Kurulu ve ilgili bakanlıklar arasında işbirliği ve koordinasyonu geliştirmek üzere oluşturulan kurulumuzdan önemli beklentilerin olduğunu ifade ederek günümüzde;  hem bölüm öğretim üyelerinin, hem öğrencilerin, hem de meslektaşlarımızın bölüm başkanlıklarımızdan beklentileri olduğuna vurgu yaparak, bunların, birkaçını sizlerle paylaşmak istiyorum" dedi.

Bu kapsamda;

  • Çok sayıda bölümümüzün öğrenci alamaması, mevcut öğrenci sayının yıllık 300 ün altına düşmüş olması sebebiyle jeoloji mühendisliğin gelecekte varlığını sürdürüp sürdüremeyeceğine ilişkin kaygıların var olduğunu,
  • Öğrenci alamayan bölümlerimizde çalışan hoclarımız veya akademisyenlerin “ne olacak halimiz” diye gelecek kaygısı yaşadıkları,
  • Akademik personelin özlük hakları ile hazırladıkları projelere destek bulma sorunlarının bulunduğunu,
  • Öğrencilerimiz barınma, burs, geçinme sorunları olduğu gibi, geleceğe ilişkin iş/işsizlik kaygılarının var olduğunu,
  • Bugün mezun olan ve 2030, 2040, 2050 li yıllarda sektör içinde çalışmaya devam edecek olan mezunların aldığı jeoloji mühendisliği eğitimin yeterliliği konusunda kaygıların bulunduğu,
  • Öğrencilerin staj problemlerinin bulunduğu,
  • Bölümlerimizin akreditasyon sorunları ile birlikte yapılan akreditasyonun yeterli olup olmadığı veya amacına hizmet edip etmediğine ilişkin farklı görüş ve değerlendirmelerin bulunduğu,
  • Yüksek lisans ve doktora yapan öğrencilerin, barınma, finansal destek, çalışmalarına kaynak yaratma ve bulma problemlerinin var olduğunu,
  • Bölümlerimizin altyapı, personel, laboratuvar gibi altyapı problemlerinin bulunduğu,
  • Meslektaşlarımızın bölüm başkanlıkları ile öğretim üyelerimizden önemli taleplerinin bulunduğu, bölümlerimizin mezun olsalar dahi bile onlara fiili desteklerinin devam ettirmeleri gerektiği, kentlerde mesleğe önderlik etmelerini istediklerine ilişkin değerlendirmelerin bulunduğu,
  • Mesleğin haklarının korunması konusunda daha fazla inisiyatif alması gerektiğine ilişkin değerlendirme ve yaklaşımların var olduğu,
  • Mesleğin kamuoyunda daha iyi temsil edilmesi ve tanıtılmasında bölümlerimizin daha fazla inisiyatif almaları gerektiği konusunda görüş, değerlendirme ve beklentilerin var olduğunu,
  • Bölümlerimizin meslek alanımıza ilişkin yaşanan sorunlarda, aktif rol alması gerektiğine ilişkin beklentilerin var olduğuna,

ilişkin beklenti ve değerlendirmelerini paylaşarak, bu kapsamda Eğitim-Eşgüdüm Kurulumuzun sorunlarımızın büyüklüğünü de dikkate alarak daha sık bir araya gelip bunları çözme konusunda irade ortaya koyması gerektiğini belirtti.

Yönetim Kurulu Başkanımızdan sonra söz alan ve Eğitim-Eşgüdüm Kurulu`nun Sekretaryasını yürüten Prof. Dr. Cüneyt Şen; 2021 yılında yerbilimlerinde öğrenci olan bölümlerin durumlarına ilişkin karşılaştırmalı bir sunum yaptı. Söz konusu sunum ardından gündemde yer alan diğer konulan bölüm başkanlarımız tarafından değerlendirildi.

Yapılan değerlendirmelerden sonra, jeoloji mühendisliği eğitimi konusunda bir çekirdek/temel eğitim müfredatının oluşturulması için bir önceki toplantıda oluşturulan komisyonun çalışmalarını tamamlaması ve bir sonraki toplantıda konunun kurulun değerlendirmesine sunulmasından sonra buna ilişkin bir çalıştayın gerçekleştirilmesi kararı alındı.


Okunma Sayısı: 3258