Toplumu bilimden, bilimsel öğretiden yoksun bırakarak, kendini, doğayı, yaşamı, evreni, geleceğini tanımasını anlamasını engelleyen, toplumun bilim damarlarını keserek, sürü toplumu yaratmanın yöntemlerinden biri olarak uzunca bir süredir evrim karşıtlığı ABD`den ihraç, sistemli bir ehlileştirme politikası olarak uygulanmaya devam ediliyor.
1920`lerde Amerika`da patlak veren büyük ekonomik krizle birlikte evrim karşıtı antipropagandalar yükseltilmiş, dini duyguları güçlendirerek Amerikalılık ve Amerikan değerlerini yüceltmek adına evrim kuramı karşısına yaratılış teorisi konmuştur. Toplumun geniş kesimlerini etkisi altına alan ve gittikçe şiddetlenen evrim-yaratılış tartışmaları pek çok eyalette evrim kuramının yasaklanması ve öğretenlerin yargılanmasına kadar uzanmış, evrim yanlılarının davaları kazanmasıyla bu süreç son bulmuştur.
1960`larda Vietnam Savaşıyla, Sovyetlerin dağılmasıyla birlikte devam eden, Ortadoğu ülkelerini kontrol altına almak ve kendilerine bağlamak amacıyla başlattıkları Körfez Savaşı, ardından Afganistan, Irak, Lübnan Savaşlarında da stratejinin de içinde bir parça olan "yaratılış bilimi" ya da yeni versiyonu "akıllı tasarım" toplumları ehlileştirme politikası olarak kullanılmıştır. Avrupa`nın gelişmiş hiçbir ülkesinde tutmayan ve bilim çevrelerince ciddiye bile alınmayan "akıllı tasarım" 1980`den sonra dönemin Milli Eğitim Bakanının da büyük çaba destekleriyle ülkemize girmiştir.
Bugün, Yerçekimi kadar tartışmasız olan evrim kuramının karşısına konulmaya çalışılan "yaratılış", "akıllı tasarım" teorilerinin safsata olduğu, doğanın, evrenin ve toplumun diyalektik düşüncesi, bilimsel gerçekliklerle ortaya konmuşken; ABD kaynaklı, iktidar destekli yaygınlaştırma çabaları, biyoloji kitaplarından evrim kuramını, Darwin`i çıkartmaya, safsataları ders kitaplarına sokmaya varacak bir dizi girişimle somutlanmaya başlanmıştır.
Bilim ve bilimsel düşüncenin yerine doğma ve hurafeyi yerleştirmeye çalışan, akıl ve bilimden uzak kitapları ilköğretimden TBMM ye kadar her yere sokan gerici düşüncenin tahammülsüz uygulamaları da devam ediyor.
Bilgi fakiri ve sorgulamayan bir toplum oluşturma özlemleri son yıllarda giderek artmış, evrim kuramını öğreten öğretmenler açık ya da örtülü baskılara maruz kalarak sürgün veya başka cezalandırma yöntemleriyle susturulmaya/sindirilmeye çalışılmıştır. Bunun tipik bir örneği yakın tarihte Ankara`daki bir ilköğretim okulunda yaşanmıştır.
Ankara Mamak Ticaret Odası İlköğretim Okulu 5. Sınıf öğretmeni Süleyman Biçer`in Fen ve Teknoloji dersinde öğrencilerinden birinin "insanlar maymunlardan mı geldi?" sorusunu yanıtlamak için tüm canlıların değişime uğramasını ve Darwin`in Evrim teorisini anlatması üzerine şikayet edilmiş ve soruşturmaya tabi tutularak uyarı ile cezalandırılmıştır. Mamak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından onaylanarak kesinleşen cezaya karşı öğretmenin üyesi olduğu Eğitim Sen davayı idare mahkemesine taşımaya hazırlanıyor.
TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası olarak; bilim karşıtlığını ve bu cezalandırma uygulamasını kınıyor, öğretmen Süleyman Biçer ve benzeri uygulamalara maruz kalan diğer öğretmenleri desteklediğimizi belirterek, gericiliğin değil bilim ve aklın üstün geleceğini bir kez daha basına ve kamuoyuna duyuruyoruz.
Saygılarımızla
TMMOB JEOLOJİ MÜHENDİSLERİ ODASI
Okunma Sayısı: 3190