TMMOB Odalar 26 Aralık 2024, Perşembe

ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ (ÇED) EĞİTİM SEMİNERİ II

Yayına Giriş Tarihi: 09.11.2005
Güncellenme Zamanı: 05.12.2005 13:28:33
Etkinliğin Tarihi

12.12.2005 - 14.12.2005

Etkinliğin Yeri

TMMOB JEOLOJİ MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ- EĞİTİM VE KÜLTÜR MERKEZİ

Bugün gelişmekte olan ülkelerde en önemli güncel konuların başında çevre gelmektedir. Kalkınma ile birlikte çevre, olumsuz etkilerle karşı karşıya kalmaktadır. Kalkınmada en akılcı yol, çevreyi kirletmeden kalkınmaktır. Çünkü kirletilmiş bir çevreyi tekrar kurtarmak, o çevreyi başta korumaktan çok daha pahalı ve bazen de imkansız olmaktadır. Bu yüzden çevre ile uyumlu ve entegre olan projelerin üretimine önem verilmektedir.

Proje faaliyetleri sırasında Çevre- Etki Değerlendirmesi (ÇED) olarak ele alınan hususular yeni bir kavram olarak etüt ve planlama hizmetleri içine girmiş durumdadır. Planlama çalışmaları ile birlikte ÇED çalışmaları da yapılmakta ve bu çalışmalar birlikte yürütülmektedir. ÇED raporlarının kapsamı, mevzuatı, yeterlik, jeolojik bilgiler, yer seçimi v.s. gibi konular meslektaşlarımızın çoğunlukla yabancı olduğu ama günümüzde herkesin öğrenmesi gereken konulardır.

Meslektaşlarımıza ÇED konusunda 3 gün sürecek bir seminer düzenlenecektir. Bu kurs süresince yukarıda bahis edilen konulara değinilecek, bu konular gerek T.C. Çevre ve Orman Bakanlığı elemanları, gerekse diğer uzmanlarca ele alınacak, güncel değerlendirmeleri tartışılacaktır.

Etkinlik Programı
Tarih Saat Açıklama
12.12.2005 10:00 AÇILIŞ, KAYIT
12.12.2005 13:30 ÇED ve Çevre Jeolojisi ile ilgili Özel Çağrılı Kon
13.12.2005 10:00 ÇED Yönetmeliği
13.12.2005 11:00 ÇED Mevzuatı
13.12.2005 11:45 Tartışma ve Uygulama (sORU-CEVAP)
13.12.2005 13:30 ÇED Yönetmeliği Uygulamaları
13.12.2005 14:30 ÇED Yönetmeliği Uygulamaları
13.12.2005 15:30 Tartışma ve Uygulama(SORU-CEVAP)
14.12.2005 10:00 ÇED’de İzleme ve Kontrol
14.12.2005 11:00 ÇED’de Yeterlik
14.12.2005 11:45 Tartışma (Soru-Cevap)
14.12.2005 14:30 ÇED Uygulamalarında Jeolojinin Yeri
14.12.2005 15:30 Tartışma (Soru-Cevap)

Okunma Sayısı: 3168